OSTOPOLUN ANALYYSIT

Tiedätkö, kuinka asiakkaasi päätyy ostamaan tuotteesi/palvelusi? Ostopolulla (Buyer’s Journey) tarkoitetaan asiakkaan käymää prosessia tarpeen tiedostamisesta ostopäätökseen. Markkinointi onnistuu helpommin, kun voidaan tarjota apua asiakkaan haasteisiin ja opastaa ostopolun varrella kohti ostopäätöstä. Jotta pystyt varmasti tuottamaan asiakasta hyödyttävää sisältöä, on ensin määriteltävä ja tunnettava asiakkaan tarpeet ja toimintatavat eli määriteltävä ostajapersoonat.

  • Määrittele ostajapersoonasi

    Mitkä ovat ostajapersoonasi demografiset tekijät; ikä, sukupuoli, asuinpaikka, ammatti, koulutus jne.

    Mitkä ovat ostajapersoonasi mielenkiinnon kohteet?

  • Tunne ostajapersoonasi

    Mitkä ovat ostajapersoonasi suurimmat tarpeet, tavoitteet ja haasteet?

    Missä kanavissa ostajapersoonasi kuluttaa aikaansa?

Empatiakartta on mainio työkalu asiakkaan ymmärtämiseen ja näin ollen oiva työkalu ostopolun pohjaksi.

Tunne asiakkaasi ostopolku ja ole askeleen edellä !

Kun asiakkaan ostopolku ja sen eri vaiheet ovat hallussa, on mahdollista viitoittaa asiakkaan suunta kohti ostopäätöstä inbound-markkinointia hyödyntäen.

Varmista ostopolulla kohtaaminen: optimoi, kohdenna ja sitouta.
Autamme sinua tuottamaan kohderyhmällesi mielikuvan, joka varmasti pysäyttää!

Ota yhteyttä!

OSTOPOLUN VAIHEET

Tiedostaminen

AUTA ASIAKASTA YMMÄRTÄMÄÄN TARPEENSA JA SEN AJANKOHTAISUUDEN. TARJOA AJATUKSIA HERÄTTÄVÄÄ SISÄLTÖÄ , JOKA ON HELPOSTI SAATAVILLA.

  • Näkyvyys

  • Brändiviesti

Kiinnostus & tunnettuus

AUTA ASIAKASTA RATKOMAAN ONGELMAANSA.

  • Somepostaukset ja videoklipit

  • Somepostaukset ja videoklipit

  • Blogikirjoitukset

  • Infografiikat

Harkinta & vaihtoehtojen karsinta

NOSTA ASIANTUNTIJUUS JALUSTALLE JA TARJOA ASIAKKAALLE RATKAISUKESKEISTÄ JA LAADUKASTA SISÄLTÖÄ.

  • Webinaarit

  • Asiantuntijaraportit

  • Tutkimukset

  • Ladattavat oppaat

  • Testit

Päätöksenteko & osto

AUTA ASIKASTA TEKEMÄÄN OSTOPÄÄTÖS. VAKUUTA ASIAKAS, MIKSI JUURI SINUN TUOTE/PALVELUSI TARJOAA PARHAAN RATKAISUN.

  • Arvioinnit

  • Ilmaiset kokeilut/demot

  • Tapaustutkimukset

  • Asiakaskertomukset

Käyttö

PIDÄ ASIKAS LÄMPIMÄNÄ JA TARJOA INSPIRAATIOTA JA VIKKEJÄ TUOTTEEN/PALVELUN KÄYTTÖÖN JA OHEISTUITTEISIIN. VARMISTA, ETTÄ ASIAKAS MUISTAA SINUT JA TUNTEE MYÖS SINUN MUISTAVAN HÄNET. .

  • Asiakaskertomukset

  • LisämyyntiLisämyynti

  • Osallistaminen

  • Sitouta & kanta-asiakkuudet

Suosittelut

KANNUSTA TUOTTEEN ARVIOIMISEEN JA OSALLISTA JAKAMISEEN.

  • Yhteisöt

  • Suosittelijat

  • Vaikuttavuusmarkkinointi

  • Tarjoa lisä alennuksia

  • Helposti jaettavat sisällöt

  • Hastagien käyttöön kannustaminen

JAA

OSTOPOLUN TYÖPAJA

Kartoitus

ENNEN TYÖPAJAA TARVITSEMME LISÄTIETOA TUOTTEESTASI/PALVELUSTASI, JOTTA VOIMME TEHDÄ POHJUSTUSTYÖTÄ.

Toivomme, että sinulta löytyy faktaa asiakasprofilointiin / empatiakarttoihin. Jos ei löydy, tulevassa työpajassa on syytä perehtyä asiakassegmentointiin.

Työpaja

NOSTA TYÖPAJAAN OSALLISTUVAT ASIANTUNTIJOIDEMME LISÄKSI ASIAKKAAN YDINTIIMI. TYÖPAJAN AGENDANA ON KÄSITELLÄ MM. ASIAKASPROFIILIT,LIIKETOIMINNAN JA MARKKINOINNIN TAVOITTEET JA HALUTTU ASEMA MARKKINASSA. LUOMME TYÖPAJASSA MYÖS OSTOPOLUT.

LOPULLINEN SISÄLTÖ SOVITAAN ENNEN TYÖPAJAA.

Luonnokset

TYÖSTÄMME OSTOPOLUN VISUAALISEEN MUOTOON JA ASIANTUNTIJAMME TEKEVÄT LUONNOKSEN POHJALTA MARKKINOINTISUUNNITELMAN. VARMISTETAAN OSTOPOLUN PUUTTUVAT PALASET MYYNNIN TUKEMISEKSI.

Työpaja

IDEOIMME TARKEMMIN ASIAKASLÄHTÖISIÄ TOIMINTAMALLEJA, SISÄLTÖJÄ JA KAMPANJOITA. TARJOAMME TYÖKALUJA MYYNNIN ORGANISOIMISEEN, TOIMINTAMALLEIHIN JA ROOLITAMME YRITYKSEN RESURSSIT JA RAPORTIN SEURANNAN.

Asiantuntijamme työstävät työpäivien aikana työkirjojen dokumentoinnin.
Ota yhteyttä!